اکسترن - سایت تخصصی پزشکی و سلامتی

اکسترن سایت تخصصی پزشکی و دارای مقالات معتبر پیرامون بیماری‌ها نظیر ام اس و پسوریازیس و آزمایشات پزشکی و دانلود کتاب‌های پزشکی، داروسازی و پرستاری است

مهاجرت کاری با مدرک پزشکی چیست؟

منتشر شده توسط تیم اکسترنبروز شده در
مهاجرت کادر درمان و پزشکان و دستیار دندانپزشک

این روز ها افراد خیلی زیادی به فکر مهاجرت افتاده‌اند. انتخاب خیلی از جوانان مهاجرت تحصیلی است اما راه های دیگری نیز برای مهاجرت وجود دارند که امروز می خواهیم درباره یکی از آن ها یعنی مهاجرت کاری صحبت کنیم. حرفه یا شغل شما چیست؟ آيا تا به حال به این فکر کرده اید که بتوانید از طریق شغل خود به خارج از کشور مهاجرت کنید و بتوانید حرفه و تخصص خود را در دیگر کشور ها ادامه بدهید و از همین طریق امرار معاش کنید؟

معمولا افراد اعم از متخصص و غیرمتخصص به منظور پیشرفت و کسب درآمد بیشتر و البته بهره‌مندی از کیفیت بالاتر زندگی، به فکر کار در کشور های دیگری می‌اندازد. پزشکان، آرایشگران، کارگران و تقریبا هر کسی با هر شغلی می تواند با پیدا کردن مقصد مناسب و کسب اطلاعات کافی مهاجرت کند و از این امکانات در کشورهای پیشرفته بهره مند شود.

مهاجرت کادر درمان

مزایا و مشکلات مهاجرت کاری

مزیتی که مهاجرت شغلی نسبت به دیگر روش های مهاجرت یعنی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا مهاجرت تحصیلی دارد این است که از آن ها کم هزینه تر است. افراد می توانند از طریق حرفه فعلی خود برای کسب ویزای کاری اقدام کنند. احتمالا به همین خاطر است که این راه مهاجرت میان افراد بین سنین ۲۵ تا ۴۰ سال که معمولا از تحصیل فارغ شده اند اما هنوز سرمایة زیادی برای مهاجرت ندارند، محبوب است.

اما لازم است این افراد بدانند که این روش مهاجرت نیز راحت نیست و مانند دیگر راه ها الزامات و دشواری هایی دارد. برای مثال لزوم تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر برای دریافت ویزای کاری و همینطور برخی مدارک و گواهینامه های مربوطه را نباید فراموش کرد. از طرف دیگر پیدا کردن کارفرمای مناسب از راه دور مخصوصا برای شغل های به اصطلاح آزاد، دشوار است. علاوه بر این ممکن است مدارک اخذشده در کشور مبداء مورد قبول مراکز کشور مقصد نباشد.

مهم ترین نکته این است که باید با جمع آوری اطلاعات کشور مناسب برای شغل یا حرفه خودتان را انتخاب کنید و البته از شرایط شخصی ترِ مورد نظر خود مثل توازن اقتصادی و امکان رشد، شرایط آب و هوایی، شرایط فرهنگی و شرایط اقتصادی غافل نشوید.

مهاجرت کاری دستیار دندان‌پزشک

اگر سابقه ی کار در دندان پزشکی به عنوان دستیار را دارید می توانید به کشور هایی مثل کانادا مهاجرت کنید. علاوه بر سابقة کاری معمولا برای مهاجرت مطمئن شما به مدرک معتبر و مربوط به بهداشت و سلامت دندان نیز نیاز دارید. به طور کلی می توان مهارت و دانش لازم برای مهاجرت کاری یک دستیار دندان پزشک را بدین صورت فهرست کرد:

  • تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر
  • توانایی در برقراری ارتباط با بیمار و کسب اعتماد از آن ها
  • آشنایی با کار گروهی
  • آشنایی اولیه با امور پزشکی به ویژه سلامت دهان و دندان
  • داشتن مدرک دستیار دندان پزشکی از موسسه های معتبر جهانی و یا تحصیلات مربوط
  • داشتن سابقة کار در مراکز دندان پزشکی ایران یا کشورهای دیگر

متقاضی مهاجرت کاری دستیار دندان پزشک در کشور مقصد می بایست دوره هایی را گذرانده و در آزمون شرکت کند تا موفق به اخذ مجوز برای کار شود. دو رده شغلی برای دستیار دندان پزشک تعریف شده است : سطح یک و سطح دو (سطح ویژه):

اخذ مدرک سطح یک برای داشتن مجوز کار الزامی است و متقاضی با شرکت در دوره های مربوطه در کالج ها یا موسسات آموزشی و کسب نمرة قبولی، این مدرک را می تواند اخذ کند. اما برای گرفتن مدرک سطح دو شرکت در دوره ها و آزمون های ویژه تری مورد نیاز است. افراد با داشتن این مدرک می توانند در موقعیت های شغلی بهتر با درآمد بالاتر مشغول به کار شوند.

جمع آوری دانش و مهارت کافی از هرچیزی مهم‌تر است

اگر به فکر مهاجرت کاری به عنوان دستیار دندان پزشک هستید، اقدامی که باید انجام بدهید این است که شرایط و امکانات خود را با شرایط کشور مورد نظرتان مقایسه و بررسی کنید و با مطالعه و مشاوره با متخصصان این حوزه، با برنامه ریزی درست، مهاجرت کاری مطمئنی داشته باشید. اما همانطور که گفتیم برای کسب موقعیت شغلی مناسب در این حرفه، داشتن دانش و مهارت کافی در این زمینه از هرچیزی مهم تر است. شما می توانید با شرکت در دوره‌های دستیار دندانپزشک دانش تئوری و مهارت عملی برای کار در کلینیک های دندان پزشکی را به دست بیاورید و با کسب مدرک معتبر رزومة مهاجرت کاری خود را تکمیل کنید.

مقالات منتخب و مرتبط

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه
  1. مجله مهاجرتمی‌گوید:

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد مهاجرت چیست میشه راهنمایی بفرمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال یا نظر شما پس از ۴۸ ساعت تایید شده و پاسخ داده خواهد شد، لذا پس از این زمان مجدداً به این صفحه مراجعه کنید و جواب سؤال خود را بیابید. بسیاری از نظرات نیز پس از ۳۰ روز برای همیشه از سایت حذف خواهند شد. همچنین از اطلاعاتی که وارد می‌کنید طبق قوانین حریم‌خصوصی سایت استفاده خواهیم کرد. ارسال نظر به منزله‌ی پذیرش قوانین سایت می‌باشد.